Показать сокращенную информацию

Smolyaninova, Olga G.en
Korshunova, Vera V.en
Смолянинова, О.Г.ru_RU
Коршунова, В.В.ru_RU
2015-12-04T09:10:42Z
2015-12-04T09:10:42Z
2015-11
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19929
Changes in training and assessment programmes of educational results of the future primary school teachers in the context of pedagogical education modernization, connected with the requirements of the professional teachers’ standard are discussed in the research paper. In order to enhance practical orientation of the future primary school teachers training, the authors propose a technology for educational results assessment by the means of an electronic portfolio under conditions of networking of the major systems included in the training process: secondary vocational education system, higher education system and employers. Analyzing teachers’ professional standard, job activities actions were identified for each of the job function (training, education and development), the delta at the higher education levels is defined (bachelors’ degree) and levels of educational results assessment are proposeden
В статье обсуждаются вопросы изменения программ подготовки и оценки образовательных результатов будущих учителей начальных классов в контексте модернизации педагогического образования, связанные с требованиями профессионального стандарта педагога. В целях усиления практической направленности подготовки будущих учителей начальных классов авторы предлагают технологию оценивания образовательных результатов средствами электронного портфолио в условиях сетевого взаимодействия основных систем, включенных в процесс подготовки: системы СПО и системы ВО и работодателей. Анализируя профессиональный стандарт педагога, были выделены трудовые действия для каждой из трудовых функций (обучение, воспитание, развитие), определена дельта на уровнях высшего образования (бакалавриата) и предложены уровни оценки образовательных результатовru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (11)en
integrationen
life-long pedagogical educationen
practice-orientated trainingen
assessment technologyen
educational resultsen
portfolioen
интеграцияru_RU
непрерывное педагогическое образованиеru_RU
практическая направленность подготовкиru_RU
технология оцениванияru_RU
образовательные результатыru_RU
порфтолиоru_RU
Assesement of Future Primary School Teachers’ Educational Resultsen
Оценивание образовательных результатов будущих учителей начальной школыru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Smolyaninova, Olga G.:Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russia; E-mail: smololga@mail.ruen
Korshunova, Vera V.:Siberian Federal University 79 Svobodny, Krasnoyarsk, 660041, Russiaen
Смолянинова, О.Г.:Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
Коршунова, В.В.:Сибирский федеральный университет Россия, 660041, Красноярск, пр. Свободный, 79ru_RU
2645-2653


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию