Показать сокращенную информацию
Practical Approach to the Concept of Lifelong Learning in Linguistic Professional Education (on the Example of Special Field “State and Municipal Governance”)
Автор | Zubkova, Olga M. | en |
Автор | Ivanova, Elena G. | en |
Автор | Nadezhdina, Elena Y. | en |
Автор | Shaturnaya, Elena A. | en |
Автор | Зубкова, О.М. | ru_RU |
Автор | Иванова, Е.Г. | ru_RU |
Автор | Надеждина, Е.Ю. | ru_RU |
Автор | Шатурная, Е.А. | ru_RU |
Дата внесения | 2015-12-02T02:05:14Z | |
Дата, когда ресурс стал доступен | 2015-12-02T02:05:14Z | |
Дата публикации | 2015-11 | |
URI (для ссылок/цитирований) | https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/19890 | |
Аннотация | The article discusses a topical issue of developing a system of ongoing education, which views a foreign language acquisition as an impartial element of enhancement of communicative and intercultural competences level in the context of specialization and professional career, including the sphere of state and municipal governance. The authors of the article present a detailed description of the syllabus for a continuing professional education program “English for Civil Servants in State and Municipal Governance”, which is pursued at National Research Tomsk State University on the premises of International Management Department with the support from the European Union project 544283-TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES “Lifelong Language Learning University Centre Network for New Career Opportunities and Personal Development”. The key feature of the program offered to adult students who are already experts in their field is the use of role plays and communicative tasks directly connected with their field of expertise, allowing them to practice using their newly acquired knowledge and skills in a foreign language in situations of their daily working life thus preparing them for professional interaction in a foreign language and making them compatible in the international job market and giving them an opportunity to develop professionally through communication with their colleagues and exchange experience | en |
Аннотация | Статья посвящена актуальной теме развития системы непрерывного образования, в рамках которого знание иностранных языков, в частности английского языка, является неотъемлемым атрибутом повышения уровней коммуникативной и межкультурной компетенции в контексте специальности и профессиональной деятельности, в том числе и в области государственного и муниципального управления. Особое внимание авторы статьи уделяют описанию программы дополнительного профессионального образования «Английский язык для государственных и муниципальных служащих», реализуемой на базе международного факультета управления Национально исследовательского томского государственного университета при поддержки проекта Европейского союза 544283-TEMPUS-1-2013-1-ES-TEMPUS-JPHES «Создание сети университетских языковых центров для профессионального и личностного развития человека в рамках парадигмы «образование в течение всей жизни». Представленная программа позволяет слушателям, которые уже являются экспертами в области государственного и муниципального управления, использовать полученные знания и навыки на иностранном языке в ситуациях повседневного общения | ru_RU |
Язык | en | en |
Издатель | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Является частью серии | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (11) | en |
Тема | Life Long learning | en |
Тема | a program of additional vocational training | en |
Тема | educational communicative situation | en |
Тема | role playing games | en |
Тема | образование в течение всей жизни | ru_RU |
Тема | программа дополнительного профессионального образования | ru_RU |
Тема | учебно-речевые ситуаций | ru_RU |
Тема | ролевая игра | ru_RU |
Название | Practical Approach to the Concept of Lifelong Learning in Linguistic Professional Education (on the Example of Special Field “State and Municipal Governance”) | en |
Альтернативное название | Практический подход к концепции «Lifelong learning» в рамках языкового профессионального образования (на примере специальности «Государственное и муниципальное управление») | ru_RU |
Тип | Journal Article | |
Тип | Published Journal Article | |
Контакты автора | Zubkova, Olga M.:National Research Tomsk State University 36 Lenin, Tomsk, 634050, Russia; E-mail: zetaolga@gmail.com | en |
Контакты автора | Ivanova, Elena G.:Tomsk Region Administration 6 Lenin, Tomsk, 634050, Russia | en |
Контакты автора | Nadezhdina, Elena Y.: National Research Tomsk State University 36 Lenin, Tomsk, 634050, Russia | en |
Контакты автора | Shaturnaya, Elena A.:National Research Tomsk State University 36 Lenin, Tomsk, 634050, Russia | en |
Контакты автора | Зубкова, О.М.:Национальный исследовательский Томский государственный университет Россия, 634050, Томск, пр. Ленина, 36 | ru_RU |
Контакты автора | Иванова, Е.Г.:Администрация Томской области Россия, 634050, Томск, пр. Ленина, 6 | ru_RU |
Контакты автора | Надеждина, Е.Ю.:Национальный исследовательский Томский государственный университет Россия, 634050, Томск, пр. Ленина, 36 | ru_RU |
Контакты автора | Шатурная, Е.А.:Национальный исследовательский Томский государственный университет Россия, 634050, Томск, пр. Ленина, 36 | ru_RU |
Страницы | 2398-2407 |