• русский
    • English
  • English 
    • русский
    • English
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2015 8 (4)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Научные журналы
    • Журнал СФУ. Гуманитарные науки. Journal of SibFU. Humanities & Social Sciences
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2015 8 (4)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Corporate (Organizational) Culture of Archaeological Expeditions

    Thumbnail
    View/Open:
    03_Baryshev.pdf (329.9 Kb)
    URI (for links/citations):
    http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16758
    Author:
    Baryshev, Ivan S.
    Masliuzhenko, Denis N.
    Novikov, Igor’ K.
    Барышев, И.С.
    Маслюженко, Д.Н.
    Новиков, И.К.
    Date:
    2015-04
    Abstract:
    Archaeological expedition as a cultural phenomenon can be analyzed not only through the concept of “subculture” regarding its members, but also through the mechanism of its organization and functioning as a set of corporate (organizational) culture attributes. The use of this term reveals new possibilities for the analysis of this phenomenon functioning as a way to obtain new scientific information by the field research methods as a total of interested people who promote these researches. Expedition, in this respect, has a unique mixture of specific behavior and value norms, traditions and customs, patterns of everyday life in all their diversity and participants’ ways of thinking that are often intentionally formed by the expedition leaders to ensure achievement of the field work objectives. Use and perception of this methodological device can potentially allow forming the corporate culture of those expeditions where it has not been formed yet
     
    Археологическая экспедиция как феномен культуры может быть проанализирована не только через понятие «субкультура» относительно ее участников, но и через механизм ее организации и функционирования как совокупности признаков корпоративной (организационной) культуры. Применение данного термина раскрывает новые возможности анализа функционирования этого феномена как способа получения новой научной информации методами полевых исследований и как совокупности заинтересованных людей, двигающих эти исследования. Экспедиция в этом отношении обладает уникальной совокупностью специфического поведения и ценностных норм, традиций и обычаев, моделей повседневности во всем их многообразии и образов мысли участников, которые часто специально формируются руководством экспедиции для обеспечения выполнения целей полевой работы. Использование и осознание этого методологического приема потенциально позволит формировать и саму корпоративную культуру тех экспедиций, где она еще не сформирована
     
    Collections:
    • Гуманитарные науки. Humanities & Social Sciences. 2015 8 (4) [23]
    Metadata:
    Show full item record

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    @mire NV