Show simple item record

Ugiagbe, Ernest Osasen
Ugiagbe, Ijeomaen
Юджиагбэ, Эрнест Осасru_RU
Юджиагбэ, Иджиомаru_RU
2015-03-31T04:06:40Z
2015-03-31T04:06:40Z
2015-03
http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16724
The quest for sustainable grassroots’ development by Nigerian government calls for the need to look inwards and re-examine and evaluates our indigenous cultural practices in an attempts to attain the desired development goal. This paper evaluates the indigenous age grade systems in Nigerian societies, and how the traits of the age grades can be harnessed for the attainment of the much desired sustainable development in Nigeria. It argues that the cultural bond and unity of purpose between the members of the age grades a priori make them a veritable tool for transformation of the rural areas. This is because the age grades know their communities more than out-siders and the so-called developers, hence what needs to be done is to empower the various age grades and give them the necessary tools and technical know-how. The development of the rural areas will gradually but surely become a reality in the near futureen
Правительство Нигерии находится в поиске устойчивого развития общества, что предполагает необходимость заглянуть внутрь общественного строя и заново исследовать и оценить наши коренные культурные практики для достижения желаемых результатов. В статье дана оценка возрастным категориям коренного населения Нигерии, а также анализ возможного использования особенностей возрастных групп для достижения желаемого устойчивого развития. Благодаря культурным связям и общей цели, члены возрастных групп априори становятся инструментом для реализации трансформаций в отдаленных районах. Это связано с тем, что возрастные группы лучше знакомы с особенностями своих общин в отличие от посторонних людей и так называемых специалистов по развитию, поэтому необходимо задействовать разные возрастные группы и оснастить их необходимыми инструментами и техническими ноу-хау. Развитие отдаленных районов постепенно, но неумолимо станет реальностью ближайшего будущегоru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2015 8 (3)en
Grassroots developmenten
cultural heritageen
age gradeen
communityen
empowermenten
развитие обществаru_RU
культурное наследиеru_RU
возрастные группыru_RU
общиныru_RU
расширение прав и возможностейru_RU
Transcending the Eurocentric Development Paradigms in Nigeria: The Traditional Age Grades in Discourseen
Преодоление парадигм евроцентричного развития в Нигерии: традиционные возрастные категорииru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Ugiagbe, Ernest Osas:University of Benin Benin-City, Nigeria; E-mail: ernestugiagbe@yahoo.comen
Ugiagbe, Ijeoma:University of Benin Benin-City, Nigeria; E-mail: jeomaugiagbe@yahoo.comen
Юджиагбэ, Эрнест Осас:Бенинский университет Бенин, Нигерияru_RU
Юджиагбэ, Иджиома:Бенинский университет Бенин, Нигерияru_RU
366-376


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record