Показать сокращенную информацию

Dementiy, Ludmila I.en
Kupchenko, Victoria E.en
Дементий, Л.И.ru_RU
Купченко, В.Е.ru_RU
2014-12-29T02:32:31Z
2014-12-29T02:32:31Z
2014-12
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16586
The article provides a theoretical overview of research reflecting correlation between intellectual factors, motivational and personality variables with high school students’ academic performance. This empirical research analyzes subjective volitional control, self-regulation, achievement motivation, locus of control, intellectual abilities and temperamental characteristics which are considered important factors for predicting high school students’ academic performance in the context of professional education. The study indicates the difference between indicators of standardized self assessment techniques developed for students and the outcome of teachers’ evaluation of students’ self-regulation during learning process. The research results suggest that a high level of subjective volitional control of high school students is an essential factor for professional education, while self-regulation is the most crucial facet when teaching less successful students. Students’ academic performance in careeroriented classes is largely affected by their perseverance and intellectual abilitiesen
В статье приводится теоретический обзор исследований, отражающих корреляцию между интеллектуальными факторами, мотивационными и личностными переменными с академической успеваемостью старшеклассников. Это эмпирическое исследование анализирует субъективное волевое управление, саморегулирование, мотивацию достижения, локус контроля, интеллектуальные способности и темпераментные характеристики, которые считаются важными факторами для прогнозирования успеваемости старшеклассников в контексте профессионального образования. Исследование указывает на разницу между показателями стандартизированных методов самооценки, разработанных для студентов, и оценками студентов своего самоконтроля в процессе обучения. Результаты исследований показывают, что высокий уровень субъективного волевого контроля старшеклассников выступает существенным фактором для профессионального образования, в то время как саморегулирование является наиболее важным аспектом при обучении менее успешных студентов. Успеваемость студентов в профориентационных классах во многом зависит от их настойчивости и интеллектуальных способностейru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2014 7 (12)en
Subjective Volitional Regulationen
Self-Controlen
Career-Oriented Educationen
самоконтрольru_RU
профильное обучениеru_RU
Self-Control and Subjective Volitional Regulation as Personal Predictors of High School Students Success in the Framework of Career-Oriented Education in High Schoolen
Самоконтроль личности как предиктор успешности старшеклассников в условиях профильного обученияru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Dementiy, Ludmila I.:Omsk F.M. Dostoevsky State University 55а Mira, Оmsk, 644077, Russiaen
Kupchenko, Victoria E.:Omsk F.M. Dostoevsky State University 55а Mira, Оmsk, 644077, Russia; E-mail: dementiy@univer.omsk.suen
Дементий, Л.И.:Омский государственный университет им. Достоевского Россия, 644077, Омск, пр. Мира, 55аru_RU
Купченко, В.Е.:Омский государственный университет им. Достоевского Россия, 644077, Омск, пр. Мира, 55аru_RU
2205-2213


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию