Classroom Space and Child’s Health
View/ Open:
URI (for links/citations):
http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/16583Author:
Fedorenko, Elena Iu.
Федоренко, Е.Ю.
Date:
2014-12Abstract:
The present article discusses the practice of classroom space organization in primary school for
schoolchildren’s health resources development. Special attention in the study is paid to the influence
of the teacher’s location relative to pupils in the classroom and pupils’ satisfaction with their location
at different distance from the teacher. Conception of children health development in education and by
educational resources is represented. Health is considered as evolutionary and controlled resource
of development В представленных материалах обсуждается практика организации пространства классной
комнаты в начальной школе для развития ресурсов здоровья школьников. Особое внимание
в статье уделяется исследованию влияния расположения учителя относительно детей
в классе, удовлетворенности детей своим местом при разной удаленности от учителя.
Представлена концепция развития здоровья детей в образовании и ресурсами образования.
Здоровье обсуждается как развиваемый и управляемый ресурс развития