Integration of CRM Systems in the Context of University Digital Transformation in the Organization of Online Events
Автор:
Antineskul, Ekaterina A.
Remneva, Maria A.
Антинескул, Е.А.
Ремнева, М.А.
Дата:
2024-12Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. 2024 17(12). Journal of Siberian Federal University.Humanities & Social Sciences 2024 17(12)Аннотация:
The purpose of the study: to determine effective methods of organizing and
promoting online events through the integration of the CRM system of an educational
organization. Research methodology: we conducted the empirical research in the form
of an experimental method by testing different variants of methods for promoting online
courses and conducting online events, we carried out the selection and formulation of
which based on methods of comparative analysis, monographic, content analysis. Research
results: we given recommendations to improve the effectiveness of event marketing using
information technology in an educational environment through integration with a CRM
system. It is established that the trend of growth in popularity and demand for advertising
channels on the Internet is targeted advertising for the period from 2017 to 2021. The
complex of marketing activities of an educational organization has been adapted through
the introduction of a platform for automating the university’s online events, integrated with
a CRM system, allowing to achieve effective influence on the target audience (education,
upbringing) on the basis of testing the promotion of educational events. The work performed
the differences from similar works of other scientists, forming an undoubted scientific novelty,
succinctly listed, and the directions of future research briefly formulated. Originality and
contribution of the authors: we developed according to the results of the study, a model
of a comprehensive platform for automating online university events, integrated with a
CRM system that allows full analytics to attract and retain a wide- open audience of an
educational organization. We tested the hypotheses of the study related to the dependence
of the number of applicants at the university on the number of events held in the previous
year; the least effective channel in promoting educational courses for teachers is email
mailing among the promotion tools considered in the study Цель исследования: определить эффективные методы организации
и продвижения онлайн- мероприятий посредством интеграции CRM-системы
образовательной организации. Методология исследования: проведено эмпирическое
исследование в форме экспериментального метода путем тестирования различных
вариантов методов продвижения онлайн-курсов и проведения онлайн-мероприятий,
отбор и формулировку которых мы осуществляли на основе методов сравнительного
анализа, монографического, контент- анализа. Результаты исследования:
даны рекомендации по повышению эффективности событийного маркетинга
с использованием информационных технологий в образовательной среде за счет
интеграции с CRM-системой. Установлено, что тенденцией роста популярности
и востребованности рекламных каналов в Интернете является таргетированная реклама
на период с 2017 по 2021 год. Комплекс маркетинговых мероприятий образовательной
организации был адаптирован путем внедрения платформы для автоматизации
онлайн-мероприятий университета, интегрированной с CRM-системой, позволяющей
добиться эффективного воздействия на целевую аудиторию (образование, воспитание)
на основе тестирования продвижения образовательных мероприятий. В работе
кратко перечислены отличия от аналогичных работ других ученых, формирующие
несомненную научную новизну, и кратко сформулированы направления будущих
исследований. Оригинальность и вклад авторов: по результатам исследования
разработана модель комплексной платформы для автоматизации университетских
онлайн-мероприятий, интегрированная с CRM-системой, которая позволяет проводить
полную аналитику для привлечения и удержания широкой аудитории образовательной
организации. Проверены гипотезы исследования, связанные с зависимостью
количества абитуриентов в университете от количества мероприятий, проведенных
в предыдущем году; наименее эффективным каналом продвижения образовательных
курсов для преподавателей среди рассмотренных в исследовании инструментов
продвижения является электронная рассылка
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
Многособытийные модели рынка, следующие из эвентологической H-теоремы
Vorobyev, Oleg Yu.; Воробьев, Олег Ю.; Goldenok, Ellen E.; Голденок, Елена Е. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-10)Many-events-based and many-agent eventological models of supply and demand are offered. In these models new concepts of equilibrium intervals of prices and subsets of goods are introduced for the first time. These models ... -
The Digital Transactions Currency for the BRICS
Zharikov, Mikhail V.; Жариков, М.В. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2020-11)The article deals with the circulation of a digital currency as a worldwide problem. The topic has theoretical and practical significance because price stability, economic growth and development and market equilibrium ... -
Modular Fault Diagnosis in Fixed-Block Railway Signaling Systems
Mustafa S. Durmuş; Ilker, Üstoglu; Roman Yu. Tsarev; Michael, Schwarz (2016-10)The diagnosis of possible faults in railway signaling systems is an important issue to provide safe travel and transportation in railways. Signaling system designers have to consider the possible faults which may occur in ... -
Enhanced V-model
Durmuş, M. S.; Üstoğlu, İ.; Tsarev, R. Yu.; Börcsök, J. (2018-12)Typically, software development processes are time consuming, expensive, and rigorous, particularly for safety-critical applications. Even if guidelines and recommendations are defined by sector-specific functional safety ... -
Challenges for Criminal Law in a Digitized World – the Solutions of German Criminal Legislation
Schramm, Edward; Шрамм, Э. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2019-03)The digitization of our world is causing a profound change in living conditions. The article discusses how German criminal law and criminal procedure law deals with the resulting challenges. In substantive criminal law, ...