Показать сокращенную информацию

Sedykh, Tatyana V.en
Korshunova, Vera V.en
Veliсhko, Evgeniya V.en
Sosnovskaia, Alina A.en
Grigorovech, Polina N.en
Bugaeva, Anastasia A.en
Седых, Т. В.ru_RU
Коршунова, В. В.ru_RU
Величко, Е. В.ru_RU
Сосновская, А. А.ru_RU
Григорович, П. Н.ru_RU
Бугаева, А. А.ru_RU
2021-10-01T05:02:39Z
2021-10-01T05:02:39Z
2021-09
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/144200
This article presents the results of the study dedicated to the development of leadership competencies of the students with high academic achievements based on the practice-oriented approach. The authors of the paper reveal the features of the development of leadership competencies of Honors College students based on a practice-oriented approach, present the theoretical justification and description of the project «The Territory of Intellectual and Liberal Inventions», develop the specific character of gamification of the process of development leadership competencies among students of the Honors College. The main methods of this study were a review of theoretical works devoted to leadership and leadership competencies, circumstances of the educational environment of the Honors College, and theory and practice of gamification; a survey of Siberian Federal University Honors students; substantiation, description and creating of the project «The Territory of Intellectual and Liberal Inventions»; a design of a gamification model of student leadership competencies’ development process; a pilot experiment of this model, an analysis of the experiment results. The results of the conducted research reveal that the development of leadership competencies among gifted students based on a practice-oriented approach is actually and widely discussed by the educational community. The use of gamification allows intensifying the passing of the studied process. The materials of this article may be essential and beneficial for the researchers of development of leadership competencies, as well as for comparative studies in the field of teaching gifted studentsen
В статье представлены результаты исследования, посвященного развитию лидерских компетенций у студентов с высокими академическими достижениями на основе практико-ориентированного подхода. Авторы раскрывают здесь особенности развития лидерских компетенций студентов Honors College, представляют теоретическое обоснование и описание проекта «Территория Интеллектуальных и Гуманитарных Разработок», раскрывают специфику геймификации процесса развития лидерских компетенций у студентов НС. Основными методами изучения стали: обзор теоретических источников; опрос; обоснование проекта, разработка геймифицированной модели процесса развития лидерских компетенций у студентов SibFU Honors College; пилотный эксперимент, анализ результатов эксперимента. Результаты свидетельствуют о том, что развитие лидерских компетенций у одаренных студентов актуально и широко обсуждается образовательным сообществом. Использование геймификации позволяет интенсифицировать протекание данного процесса. Материалы статьи могут быть полезны специалистам в сфере развития лидерских компетенций, а также использоваться для проведения сравнительных исследований обучения одаренных студентовru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal Universityen
leadershipen
leadership competenciesen
practice-oriented approachen
gamificationen
gamification in educationen
gamification model of processen
higher educationen
Honors educationen
Honors Collegeen
лидерствоru_RU
лидерские компетенцииru_RU
практико-ориентированный подходru_RU
геймификацияru_RU
геймификация в образованииru_RU
геймифицированная модельru_RU
высшее образованиеru_RU
Honors образованиеru_RU
Honors Collegeru_RU
Practice-oriented Approach to Development of Leadership Competencies of Honors Students: the Project «The Territory of Intellectual and Liberal Inventions»en
Практико-ориентированный подход к развитию лидерских компетенций у студентов с высокими академическими достижениями: проект «Территория интеллектуальных и гуманитарных разработок»ru_RU
Journal Articleen
Sedykh, Tatyana V.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russia; tvsedykh@yandex.ruen
Korshunova, Vera V.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russia; wera7@mail.ruen
Veliсhko, Evgeniya V.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russiaen
Sosnovskaia, Alina A.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russiaen
Grigorovech, Polina N.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russiaen
Bugaeva, Anastasia A.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russiaen
Седых, Т. В.: Сибирский федеральный университет Россия, Красноярскru_RU
Коршунова, В. В.: Сибирский федеральный университет Россия, Красноярскru_RU
Величко, Е. В.: Сибирский федеральный университет Россия, Красноярскru_RU
Сосновская, А. А.: Сибирский федеральный университет Россия, Красноярскru_RU
Григорович, П. Н.: Сибирский федеральный университет Россия, Красноярскru_RU
Бугаева, А. А.: Сибирский федеральный университет Россия, Красноярскru_RU
1331–1341ru_RU
10.17516/1997-1370-0823
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences; 2021 14 (9)en


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию