Author | Sitnikova, Aleksandra A. | en |
Author | Ситникова, А.А. | ru_RU |
Accessioned Date | 2020-06-30T10:39:39Z | |
Available Date | 2020-06-30T10:39:39Z | |
Issued Date | 2020-06 | |
URI (for links/citations) | http://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/135371 | |
Abstract | The article formulates and analyses a hypothesis, according to which, thanks
to modern postmodern art, a single international visual language was formed in the late
20th – early 21st centuries, and previously mysterious and incomprehensible foundations
of national culture became accessible and open at the international level. This concept is
considered on the basis of the international popularization of Chinese art, as the Chinese
national culture and art remained mysterious for Western audiences for many centuries.
The mechanisms of popularizing national culture are disclosed in the article based on an
analysis of three works created by famous contemporary Chinese artists – Odyssey by
Cai Guoqiang, Coloured Vases by Ai Weiwei and Last Supper by Zeng Fanzhi | en |
Abstract | В статье сформулирована и рассмотрена гипотеза, согласно которой
благодаря современному постмодернистскому искусству в конце XX – начале XXI
века был сформирован единый интернациональный визуальный язык, а ранее
загадочные и непонятные основы национальной культуры стали доступными и
открытыми на международном уровне. Настоящая концепция рассматривается на
основе международной популяризации китайского искусства, так как китайская
национальная культура и искусство в течение многих веков оставались загадочными
для западных зрителей. Механизмы популяризации национальной культуры
раскрыты в статье на основе анализа трех произведений знаменитых современных
китайских художников – «Одиссея» Цай Гоцяна, «Цветные вазы» Ай Вэйвэя и
«Тайная вечеря» Цзэн Фаньчжи | ru_RU |
Language | en | en |
Publisher | Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University | en |
Subject | avant-garde Chinese art | en |
Subject | Cai Guoqiang | en |
Subject | Zeng Fanzhi | en |
Subject | Ai Weiwei | en |
Subject | traditional Chinese art | en |
Subject | modern Chinese art | en |
Subject | авангардное китайское искусство | ru_RU |
Subject | Цай Гоцян | ru_RU |
Subject | Цзэн Фаньчжи | ru_RU |
Subject | Ай Вэйвэй | ru_RU |
Subject | традиционное китайской искусство | ru_RU |
Subject | современное китайское искусство | ru_RU |
Title | The National and the International in Three Works of Contemporary Chinese Artists | en |
Alternative Title | Национальное и интернациональное в трех произведениях современных китайских художников | ru_RU |
Type | Journal Article | en |
Contacts | Sitnikova, Aleksandra A.: Siberian Federal University Krasnoyarsk, Russian Federation; sem_dobrianka@mail.ru; ORCID: 0000–0002–1622–2797 | en |
Contacts | Ситникова, А.А.: Сибирский федеральный университет Российская Федерация, Красноярск | ru_RU |
Pages | 951–962 | ru_RU |
DOI | 10.17516/1997-1370-0618 | |
Journal Name | Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2020 13 (6) | en |