Promotion of Trilingual Education in Kazakhstan Schools: Online Monitoring Results
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/109550Автор:
Zhilbayev, Zhanbol O.
Syrymbetova, Lyailya S.
Mukasheva, Manargul Y.
Zhetpisbayeva, Bakhytgul A.
Smagulova, Gulnara T.
Жилбаев, Ж.О.
Сырымбетова, Л.С.
Мукашева, М.У.
Жетписбаева, Б.А.
Смагулова, Г.Т.
Дата:
2019-02Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (2)Аннотация:
This article presents the results of the study determining the education entities’ attitudes toward trilingual teaching in schools of Kazakhstan and the extent of their participation in the transition to teaching NMC subjects in English. The authors of the paper have provided some results of an online monitoring study conducted among teachers, parents and students of 7-11 grades. Online survey, statistical manipulation, systematization and interpreting of obtained data served as the main research methods of the present study. The results of the conducted research reveal that the promotion of the trilingual education ideas in Kazakhstan is no longer a trend, but it is a “way of life” for the majority of students and teachers in the country. The support for teaching NMC subjects taught in English is an obvious phenomenon nowadays in Kazakhstan. The materials of this article may be essential and beneficial for the researchers of multilingual education issues, as well as for comparative studies in the field of teaching English В статье представлены результаты исследования по определению отношения субъектов образования к трехъязычному обучению в школах Казахстана и степени их участия в переходе на английский язык при изучении предметов ЕМЦ.
Авторы статьи излагают некоторые результаты онлайн-мониторинга, проведенного
среди педагогов, родительской общественности и обучающихся 7-11 классов.
Основными методами данного исследования стали онлайн-опрос, статистическая
обработка, систематизация и интерпретация полученных данных. Результаты проведенного исследования свидетельствуют о том, что продвижение идей трехъязычного образования в Казахстане уже не тенденция, а образ жизни для большинства
школьников и педагогов страны. Проявляется ясная картина поддержки идеи преподавания одного или нескольких предметов ЕМЦ на английском языке.
Материалы данной статьи могут быть полезны для работы специалистов многоязычного образования, а также для проведения сравнительных исследований в области
обучения английскому языку
Коллекции:
Метаданные:
Показать полную информациюСвязанные материалы
Показаны похожие ресурсы по названию, автору или тематике.
-
The School in the Socio-Cultural Space of the Modern Village
Lopatina, Anastasya M.; Lukina, Antonida K.; Peterson, Irina R.; А.М. Лопатина; А.К. Лукина (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2008-06)The results of sociological research into the state of education in modern Siberian villages are presented. The essential differences between rural and urban schools are given, and the basic functioning of village schools ... -
Conflicts, Negotiations and Risks in Educational Relationships
Khsan, Boris I.; Fedorenko, Elena Iu.; Хасан, Б.И.; Федоренко, Е.Ю. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2014-04)The paper discusses problems of conflicts of interests arising in the course of educational process between subjects of education. The subjects of education are represented by parents, members of school community ... -
Civil Education in the Conditions of Globalization
Koltyrin, Antonn U.; А.У. Колтырин (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009-08-21)In the given article we present a characteristic of the main directions of modern educational policy in its connection with Russian civil society formation. Here, it is shown that the role of civil education on the modern ... -
Complex Evaluation of Efficiency and Quality of Educational Services: Current Approaches
Vcherashnij, Pavel M.; П.М.Вчерашний (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University, 2009)Issues considered in the article are related to the evaluation of efficiency and quality of education at a large-scale level. For this kind of evaluation the author suggests employing a concept of outcome/result-focused ... -
Материалы экспертного семинара «Формирование модели специалиста нового поколения для сферы культуры и искусства»
Копцева, Н.П.; Koptseva, Natalya P. (Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University., 2011-03)Представлены результаты экспертного семинара по проблеме формирования выпускника нового поколения в сфере культуры и искусства. Модератор семинара - Копцева Н.П. В качестве экспертов на семинаре выступают ведущие специалисты ...