The Image of the Kuzbass Ski Resort Sheregesh in the Discourse of Online Reviews
Скачать файл:
URI (для ссылок/цитирований):
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/109372Автор:
Saveleva, Irina V.
Melnik, Natalia V.
Савельева, И.В.
Мельник, Н.В.
Дата:
2019-01Журнал:
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2019 12 (1)Аннотация:
The paper addresses the problem of destination image building in the discourse of tourist reviews. Modeling the image of the popular Siberian winter resort Sheregesh is conducted on the material of the Internet websites, a space where tourists increasingly share their post-trip opinions on the place. The study distinguishes the two levels of the tourist destination image construction: macro-textual and micro-textual. Having analyzed the macrostructure of tourist review discourse, authors assume that the micro level of this discourse (particular texts) is partially predetermined by its macro-level organization. The functional attributes, such as nature, climate, ecology, cultural events, sporting activities, infrastructure, human factor constitute cognitive layer of the image. They are discussed by tourists as a part of the website policy and translate the general communicative goal of this type of discourse. A cognitive component of the discourse of opinions co-exists with emotional evaluation. The results of the image reconstruction of the Kuzbass ski resort in the discourses generated by ordinary speakers have implications for further implementation in the sphere of tourism management as well as discourse studies В статье рассматриваются основные составляющие дискурсивного образа кузбасского горнолыжного курорта Шерегеш. Моделирование образа туристического объекта выполнено на материале интернет-отзывов.
В исследовании было разграничено два уровня формирования образа туристического объекта: макротекстовый и микротекстовый. Анализ макроструктуры дискурса
туристического отзыва показывает, что микроуровень данного дискурса частично
определяется его макроуровневой организацией: природно-климатические условия
(природа (качество снега, горных склонов); климат (амплитуда температур, сезонные особенности); экология (воздух)); культурно-спортивные мероприятия (категория
отдыха, значимые события, атмосфера, спортивная деятельность), инфраструктура (оборудование, ценовая политика; условия проживания; уровень сервиса); человеческий фактор (количество отдыхающих, отношение местного населения, отношение других туристов). Содержательный компонент дискурса отзывов сосуществует
с эмоционально-оценочным.
Результаты реконструкции образа кузбасского горнолыжного курорта на материале показаний языкового сознания рядового носителя языка могут быть использованы
в рекламе туристического объекта