Показать сокращенную информацию

Vataschak, Irina S.en
Ватащак, И.С.ru_RU
2014-04-25T02:20:38Z
2014-04-25T02:20:38Z
2014-04
https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/10322
The paper discusses the possibilities of professional development of young teachers in teaching activities in connection with the modern challenges of society, and tasks that should be solved by this development, and also the circumstances, under which this development can occur. In order to do this, a distinction in understanding of professional development in the everyday and scientific views was made, the content, adequate to the study of professional development in teaching was formulated. The article also contains hypotheses, a description of research strategy and the first data of the research, conducted on the basis of the social project, which is being carried out in Krasnoyarsk Krai – “The Youth professional pedagogical games”. Based on the obtained data, preliminary conclusions on the possibilities of constructing professional development in pedagogical activities were made, and the problems and prospects of the project were describeden
В статье обсуждаются возможности профессионального развития молодых учителей в педагогической деятельности в связи с современными вызовами общества, выяснено, какие задачи должно решать это развитие и при каких условиях оно может происходить. Для этого дифференцировано понимание профессионального развития в обыденном и научном представлениях и сформулировано содержание, адекватное исследованию профессионального развития в педагогической деятельности. Также представлены гипотезы, описание исследовательской стратегии и первичные данные исследования, проведённого на основе разворачивающегося в Красноярском крае социального проекта «Молодёжные профессиональные педагогические игры». На основании полученных данных сформулированы предварительные выводы относительно возможностей конструирования профессионального развития в педагогической деятельности и описаны проблемы и перспективы проектаru_RU
enen
Сибирский федеральный университет. Siberian Federal University.en
Журнал Сибирского федерального университета. Гуманитарные науки. Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences;2014 7 (4)en
professional developmenten
conflicten
pedagogical activityen
профессиональное развитиеru_RU
конфликтru_RU
педагогическая деятельностьru_RU
Conflicts of Professional Development in Teaching Activities: Natural and Artificialen
Конфликты профессионального развития в педагогической деятельности: естественные и искусственныеru_RU
Journal Article
Published Journal Article
Vataschak, Irina S.:Institute of Psychology of Development Practices 50 Korneev Str., Krasnoyarsk, 660001, Russia;E-mail: ira@ippd.ruen
Ватащак, И.С.:Институт психологии практик развития Россия, 660001, Красноярск, ул. Корнеева, 50ru_RU
628-638


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию